Przyczyny niedoboru magnezu

Przyczyny niedoboru magnezu

Jeśli suplementujesz magnez od jakiegoś czasu i nadal nie widzisz pożądanego efektu, spróbuj przeczytać te powody, dla których może być konieczne przyjmowanie większej ilości magnezu.

26 przyczyn niedoboru magnezu

Fascynujące jest zobaczenie wszystkich sposobów, w jakie magnez może zostać wyczerpany lub „spalony”. Poniższa zwięzła lista dwudziestu sześciu głównych przyczyn niedoboru magnezu jest dobrym podsumowaniem, dzięki czemu możesz naprawdę zrozumieć, z czym walczysz, mając niedobór magnezu:

  1. Wyniki sportowe powodują utratę magnezu - poprzez pocenie się.
  2. Alkohol powoduje ubytek magnezu ze względu na działanie moczopędne.
  3. Leki zobojętniające sok żołądkowy działają przeciw wydzielaniu kwasu żołądkowego i zmniejszają wchłanianie magnezu.
  4. Kwaśne deszcze mają dużą zawartość kwasu azotowego, który usuwa z gleby wapń i magnez w celu jego neutralizacji, a to z kolei powoduje zubożenie tych minerałów z gleby.
  5. Kofeina powoduje zubożenie magnezu ze względu na działanie moczopędne. Stymuluje również nadnercza, powodując wzrost adrenaliny i utratę magnezu.
  6. Większość leków powoduje niedobór magnezu; dotyczy to zwłaszcza leków zawierających atomy fluoru, takich jak Lipitor, Prozac i Ciprofloxacin.
  7. Nawozy nie zastępują niezbędnych minerałów, ale mają wysoką zawartość fosforu, potasu i azotu. Nadmiar potasu i fosforu jest preferencyjnie wchłaniany przez rośliny, co hamuje przyswajanie magnezu.
  8. Fluoryt i fluor w wodzie, z zabiegów stomatologicznych, w pastach do zębów oraz w lekach wiążą magnez, przez co jest on niedostępny dla organizmu. Fluorek magnezu (MgF2), zwany sellaitem, jest związkiem nierozpuszczalnym i zastępuje magnez w kości i chrząstce kruchą, niestabilną substancją krystaliczną.
  9. Przetwarzanie żywności i gotowanie zmniejszają zawartość magnezu.
  10. Herbicydy, takie jak Roundup, wiążą się z magnezem w glebie, przez co jest ona niedostępna dla roślin przez dziesięciolecia.
  11. Pestycydy zabijają robaki i bakterie, a tym samym tracą swoją funkcję uprawną i rozkładają się na minerały, co oznacza, że rośliny pochłaniają mniej minerałów.
  12. Choroby jelit, w tym zespół jelita drażliwego (IBS), nieszczelności jelit, wrażliwość na gluten i kazeinę, grzyby i pasożyty, zaburzają wchłanianie magnezu.
  13. Niezdrowa żywność, zwłaszcza słodkie produkty, wyczerpuje magnez. Do przetworzenia jednej cząsteczki glukozy wątroba potrzebuje dwudziestu ośmiu atomów magnezu. Fruktoza wymaga pięćdziesięciu sześciu atomów magnezu.
  14. Mięso zwierząt, które jedzą żywność bez magnezu, ma niską zawartość magnezu.
  15. Kwas szczawiowy (występujący w rabarbaru, szpinaku i boćwinie) i kwas fitynowy (występujący w ziarnach zbóż i soi) blokują wchłanianie magnezu.
  16. Niski poziom potasu może zwiększać wydalanie magnezu przez nerki (z moczem).
  17. Dieta wysokobiałkowa może zmniejszyć wchłanianie magnezu i wymaga większej ilości magnezu do trawienia i wchłaniania.
  18. Rafinacja zbóż, w szczególności ryżu i pszenicy, zmniejsza zawartość magnezu.
  19. Terapia sauną w celu utraty wagi, detoksykacji lub po prostu dla celów zdrowotnych może powodować duże straty mineralne poprzez pot, co będzie powodować objawy niedoboru magnezu.
  20. Grunty rolne są żałośnie zubożone w magnez.
  21. Erozja gleby ułatwia spłukiwanie gleby przez ulewny deszcz lub nawadnianie, co prowadzi do utraty minerałów, w tym magnezu.
  22. Stres lub uraz dowolnego rodzaju - fizyczny, psychiczny, emocjonalny, zanieczyszczone środowisko - może powodować niedobór magnezu.
  23. Niedobór kwasu żołądkowego wywołany stresem powoduje zmniejszenie wchłaniania magnezu.
  24. Garbniki zawarte w herbacie wiążą minerały, w tym magnez.
  25. Kwasy tłuszczowe trans (niezdrowe tłuszcze) i niedobór minerałów zmieniają integralność ściany komórkowej, dzięki czemu ściany komórkowe są bardziej nieprzepuszczalne, wpływając na funkcje receptorów i uniemożliwiając przepływ składników odżywczych do lub z komórek.
  26. Zmiękczanie wody zmniejsza ilość magnezu.

Twoje tempo "spalania" rośnie z każdym dodatkowym stresorem. Aby uzyskać odpowiednią ilość magnezu, musisz znać swoje ciało. Powinieneś używać wysoce przyswajalnego magnezu, w przeciwnym razie będziesz tracić pieniądze i czas.

Ostrzeżenie!
Ta strona ma wyłącznie charakter informacyjny i nie zastępuje porady medycznej.
Kategorie

Szybka nawigacja
Wyłączenie odpowiedzialności!
Nie badamy, nie diagnozujemy, nie leczymy ani nie próbujemy zapobiegać chorobom, a żadna rada lub oświadczenie klientów, którzy zostawili nam recenzje w jakikolwiek sposób, nie implikuje jakiegokolwiek wpływu na zdrowie wynikającego z używania naszych produktów. Wyniki będą się różnić. Wszelkie oświadczenia zawarte na tej stronie nie zastępują porady medycznej, zapobiegania ani leczenia.

Picomineral.pl

ReMineralizuj się! Wysoko przyswajalne minerały od Dr. Carolyn Dean - RnA ReSet

Wiadomości

Ta strona używa plików cookie. Przeglądając tę stronę, zgadzasz się na ich użycie.