Dziesięć rzeczy, które osłabiają układ odpornościowy

Dziesięć rzeczy, które osłabiają układ odpornościowy

Zdrowie układu odpornościowego stało się główną myślą u wielu ludzi. Każdy chce wiedzieć: „Jak utrzymać silny układ odpornościowy, który jest mniej podatny na infekcje?”

Nasz układ odpornościowy jest odwiecznym i niezwykle złożonym układem - zaprojektowanym tak, aby utrzymywać funkcjonowanie naszego ciała przez cały czas i radzić sobie z wyzwaniami stawianymi przez obcych najeźdźców.

Jednak nasz nowoczesny, wygodnie ładowany świat przedstawił szereg nowych wyzwań dla naszej głównej linii obrony.

Tutaj mam dla ciebie 10 najczęściej występujących gwałcicieli naruszających odporność. Trzymanie się z dala od nich może być dobrą radą. Zapewni to, że twój układ odpornościowy ma wszystkie zasoby potrzebne do ochrony twojego ciała.

1. Stres, niepokój, panika

Kiedy jesteśmy w stresie, nasze ciała mówią układowi nerwowemu i hormonom stresu, że nadszedł czas na działanie. Nasz podwzgórze informuje nadnercza do wytwarzania większej liczby hormonów - adrenaliny, a także kortyzolu - i uwalniania ich do krwioobiegu. Eksperymenty, w których adrenalina jest podawana dożylnie, pokazują, że zmniejsza ona zarówno magnez, jak i wapń, potas i sód. Dowodzi to, że gdy jesteś zestresowany i wypuszczasz adrenalinę, spalasz również magnez.

A ponieważ badania wykazały, że magnez ma silny związek z układem odpornościowym, konieczne będzie przywrócenie poziomów magnezu w organizmie, aby układ odpornościowy działał prawidłowo.

2. Niewystarczający sen

Według National Sleep Foundation, więcej snu raczej nie pomoże ci uniknąć chorób. Jednak brakujące godziny snu mogą osłabić układ odpornościowy, czyniąc cię bardziej podatnym na infekcje.

3. Nadmierny wzrost drożdży Candida

Przerost drożdży jest główną przyczyną tłumiącą odporność, ponieważ drożdże wytwarzają 178 różnych toksyn drożdżowych, które po uwolnieniu muszą zostać usunięte z organizmu.

Cały system, w którym organizm wydziela toksyny drożdżowe, zużywa składniki odżywcze i czerpie energię z innych funkcji organizmu, zwłaszcza z układu odpornościowego.

Zacznij od wyeliminowania pokarmów, które karmią drożdże, aby zaczęły głodować (takie jak owoce o wysokiej zawartości cukru, cukier, ziarna zawierające gluten, kofeinę).

4. Fast foody i niezdrowe jedzenie

Według badań przeprowadzonych w Niemczech układ odpornościowy reaguje na infekcję bakteryjną i dietę typu fast food o wysokiej zawartości tłuszczu i kalorii. I ta nadreaktywność może utrzymywać się długo, nawet po przejściu na zdrową dietę. Dlatego im wcześniej te produkty zostaną wykluczone, tym lepiej.

5. Żywność na bazie GMO

Organizmy zmodyfikowane genetycznie obciążają nasz układ odpornościowy. Układ odpornościowy ewoluował i rozwijał się przez tysiące lat. Kiedy wprowadzamy genetycznie zmodyfikowany pokarm do układu odpornościowego, nie rozpoznaje on, co to znaczy „modyfikowany genetycznie”, w wyniku czego identyfikuje go jako obcy i wywołuje odpowiedź immunologiczną.

Źródłem wielu olejów roślinnych - kukurydzy, soi, nasion bawełny, oleju palmowego, rzepaku, pochodni itp. - są żywność wysoce zmodyfikowana genetycznie. Oleje te znajdują się w wielu przetworzonych produktach spożywczych, więc upewnij się, że znajdują się na liście składników.

(W UE uprawy GMO stosuje się głównie do żywienia zwierząt gospodarskich, w ograniczonym zakresie również w żywności).

6. Żywność zawierająca MSG (glutaminian sodu)

Badania pokazują, że jedzenie pokarmów zawierających MSG może powodować niepożądane zmiany w grasicy i śledzionie, które są kluczowymi graczami w funkcji odpornościowej (zarówno grasica, jak i śledziona tworzą limfocyty, które usuwają obcych najeźdźców, śledziona wytwarza również przeciwciała, które pomagają zachować zdrowie zdrowy.)

7. Napoje bezalkoholowe

Substancje chemiczne w napojach bezalkoholowych mogą wpływać na bakterie jelitowe. Jest to problematyczne, ponieważ istnieje wiele interakcji między układem odpornościowym organizmu a bakteriami w jelicie.

Ostatnie badania nad wpływem napojów bezalkoholowych na bakterie jelitowe wykazały, że ich spożywanie może spowodować uszkodzenie mikrobiomów. Przewód pokarmowy i jelitowy jest wypełniony dobrymi bakteriami, które utrzymują ciało w zdrowiu.

8. Nadmierne spożycie kofeiny

Kiedy kofeina jest spożywana umiarkowanie, do 400 mg kofeiny (około 3-4 szklanki parzonej kawy), może mieć pozytywny wpływ na stany zapalne, a przeciwutleniacze kawowe mogą nawet pomóc w zapobieganiu niektórym nowotworom, chorobom serca, cukrzycy, osteoporozie i chorobom neurologicznym.

Jednak zbyt dużo kofeiny może zmniejszać zdolność naszego układu odpornościowego do zwalczania infekcji i usuwania uszkodzonych lub nieprawidłowych komórek. Badania pokazują również, że kobiety i mężczyźni, którzy piją duże ilości kofeiny, uwalniają wyższy poziom kortyzolu, tj. hormonu stresu, w odpowiedzi na stres fizyczny i psychiczny.

9. Palenie

Palenie hamuje komórki odpornościowe. Dym papierosowy zawiera ponad 4000 toksyn, z których większość może podrażniać lub zabijać komórki w ciele. Palenie zmienia liczbę różnych komórek odpornościowych i upośledza funkcjonowanie innych komórek. Może nawet obrócić układ odpornościowy przeciwko własnym komórkom ciała.

W wyniku tych zmian palacze częściej dotykają kilku rodzajów chorób zakaźnych, w tym infekcji dróg oddechowych, grypy, a nawet chorób dziąseł. Kiedy palacze przestają palić, ich odporność zaczyna się poprawiać w ciągu 30 dni.

10. Alkohol

Istnieją znaczące dowody na to, że alkohol wpływa na układ odpornościowy. Zaburzenia te mogą upośledzać zdolność organizmu do obrony przed infekcją.

Alkohol zmienia liczbę i względną liczebność drobnoustrojów w mikrobiomie jelitowym, który jest dużą społecznością mikroorganizmów w jelicie, która promuje prawidłowe funkcjonowanie jelit. Organizmy te wpływają na dojrzewanie i funkcję układu odpornościowego. Alkohol zakłóca komunikację między tymi organizmami a jelitowym układem odpornościowym.

Co możesz zrobić

Oprócz unikania 10 powyższych elementów, możesz również uzupełnić minerały, których twój system odpornościowy potrzebuje do optymalnego funkcjonowania.

Polecam następujące 3 produkty, które działają synergicznie w celu wsparcia struktury i funkcji układu odpornościowego.

ReMyte Roztwór mineralny - który zawiera cynk, selen i 10 innych minerałów w idealnych proporcjach.
ReAline Witamina-B Plus - nie tylko cynk i selen, które wspomagają układ odpornościowy, ale także połączenie wszystkich 12 minerałów w ReMyte oraz metioniny w ReAline, która promuje produkcję glutationu, co jest bardzo ważne dla struktury i funkcji układu odpornościowego.
ReMag - Magnez - wreszcie stabilizowany piko-jonowy magnez w ReMag odpowiada za ponad 300 kluczowych procesów enzymatycznych w organizmie.

Aloha,
Dr Carolyn Dean


Powrót do listy
Ostrzeżenie!
Ta strona ma wyłącznie charakter informacyjny i nie zastępuje porady medycznej.
Kategorie

Szybka nawigacja
Wyłączenie odpowiedzialności!
Nie badamy, nie diagnozujemy, nie leczymy ani nie próbujemy zapobiegać chorobom, a żadna rada lub oświadczenie klientów, którzy zostawili nam recenzje w jakikolwiek sposób, nie implikuje jakiegokolwiek wpływu na zdrowie wynikającego z używania naszych produktów. Wyniki będą się różnić. Wszelkie oświadczenia zawarte na tej stronie nie zastępują porady medycznej, zapobiegania ani leczenia.

Picomineral.pl

ReMineralizuj się! Wysoko przyswajalne minerały od Dr. Carolyn Dean - RnA ReSet

Wiadomości

Ta strona używa plików cookie. Przeglądając tę stronę, zgadzasz się na ich użycie.